Followers

Saturday, 15 March 2014

Baucar terakhir


Bismillahirrahmanirrahim...


Assalamualaikum wbt,

Alhamdulillah dapat merasa lagi BB1M. Walaupun agak kontroversi sikit sebab awal-awal ritu ada yang cakap dah up jadi RM300. Tapi syukur lah daripada langsung tak dapat, RM250 tu pun dah terlalu cukup. Rasanya kalau takde baucar ni jangan harap lah nak beli buku.

Singgah kedai buku memang lah selalu tapi, lebih  sekadar membelek dari memiliki. Apalah..dengan ilmu pun nak kedekut kan? Tapi itulah diri kita. Harga sepuluh ringgit itu terlalu mahal untuk sebuah buku. Tapi sanggup mengeluarkan berpuluh-puluh untuk beg, kasut dan benda-benda lain. Padahal ilmu itu sampai bila kita boleh guna. Berbanding dengan beg atau kasut, bila dah rosak ke tong sampah la tempatnya. Bukan nak mengata tapi diri ni pun sama. hehe

Tapi tak guna jugak kalau membeli sekadar letak tersusun rapi di rak kan? Kena bijak memilih, beli buku yang kita minat dan yang kita akan baca. Hmm..mungkin ini kali terakhir dapat BB1M. Tapi kalau ada rezeki sambung master bila-bila nanti Insyaallah dapatlah merasa lagi. Itu pun kalau sambung. Doakan. Hehe..


RM200


15 comments:

  1. kite tahun ni dah tak dapat. sobs.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..best ade baucar buku ni..semua buku rasa nak beli :p

      Delete
  2. akak tak sempat nak merasa BB1M ini.. mila sambung master ya lepas ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala..xpe..akak dah keje banyak duit..boleh beli sendiri..mila lum keje..hehe

      niat di hati memang nak sambung tapi mungkin keje dulu..bila ada rezeki nanti insyaallah mila sambung :)

      Delete
    2. semoga mila terus succes.. elok juga kerja dulu mila.. mila jadi cikgu ya lepas ini?

      Delete
    3. insyaallah..akak maaf lambat publish komen akak..mila sibuk sikit dengan final year project :(

      Delete
  3. hari tu, mula-mula dapat terus guna sampai habis baucar...250 tu...hahaha
    segala jenis buku yang tak pernah beli, terus beli...untuk kegunaan masa depan anak-anak :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. wa...mila 2 kali pergi baru dapat habis kan 200..itu pun berjam-jam memilih..hehe
      buku anak2? haha..amboi..buku apa la tu..hehe

      Delete
  4. mama ni dah tua bangka , kalau dapat bestkan... nak beli buku jugak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..mama leh mtak kat en. suami :p

      Delete
  5. huhu, syuk dapat 300. habis jugak belanja beli barang2 com. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. syuk dapat cash leh beli bnde lain..baucar buku dpt beli brg kat kdai buku je..huhu

      Delete
  6. Jom visit & follow blog saye di http://mommysuci.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. bestnya dapat BB1M... akak pernah dapat masa first tima Govt launch BB1M je..pastue dah habes belajar.

    http://izzhanaadellia.blogspot.com/

    ReplyDelete

po

jom tengok-tengok!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...