Followers

Monday, 5 November 2012

terpikat vs. jatuh cinta


Fitrah bila lelaki atau wanita akan tertarik antara satu sama lain. Perasaan itu tidak boleh dipaksa atau terpaksa untuk hadir dalam diri setiap orang. Tapi pernah terfikir tak samada kita ni jatuh cinta atau hanya sekadar terpikat dengan keperibadian seseorang itu.



Bila kita jatuh cinta pada seseorang, sebenarnya kita sendiri tak tahu untuk jelaskan sebab apa kita boleh jatuh cinta dengan dia. Kalau orang tu cakap ‘aku jatuh cinta kat dia sebab dia sangat baik.’ Huh?? Itu terpikat bukan jatuh cinta namanya. Tapi... sebaiknya jatuh cintalah bila dia sudah halal buat kita. huhu..

Dan kalau boleh tukarkan terpikat tu dengan mengkagumi. Kagum takpe. Hehe. Tapi, janganlah over sangat. Biasa-biasa je ok! Tapi...kagumlah dengan Dia. Dialah pencipta kepada semua perkara yang anda kagum selama ini.=)

p/s: Ok miLa..jangan tulis je pandai. Jangan lupa buat ye =p

5 comments:

  1. susah sebenarnya kita nak jatuh hati pada seseorang krn hati kita milik Allah. sampai masa, hati kita sendiri akan jatuh pada seseorang yg halal utk kita keranaNya

    ReplyDelete
  2. ha twu xpe..jgn nk kagum2 sgt..kagum kt Dia xpe ;)

    ReplyDelete
  3. betul3x..tp sekarang ni..bnyak yg terpikat ja..jatuh cinta x pon..

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu..tau xpe..hati2 mnilai...biar dkate jual mhal asal tak mnyesal nanti =)

      Delete

po

jom tengok-tengok!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...