Followers

Friday, 14 February 2014

tips: muka tomato :)


Bismillahirrahmanirrahim...

Assalamualaikum w.b.t...

Entry kali ni miLa nak share sikit keistimewaan buah tomato yang mampu melicinkan kulit wajah. Haha..walaupun tawu diri ni tak layak nak share pasal tips-tips kecantikan ni. Tapi, Ini kisah benar, bukan niat untuk menguntungkan peniaga-peniaga tomato. Hehe

Siapa yang berminat boleh cuba. Mudah je. Tapi rasanya ramai yang dah tawu kut. Hehe.. Hm…ambil  tomato (jangan lupa mintak izin kalau mak beli untuk masak..hehe). Basuh dulu. Lepas tu, agak-agak la nak guna banyak mana ikut saiz. Kalau saiz yang sedang-sedang tu, belah ¼ je. Kemudian lumur kat muka (tonyoh-tonyoh je..hehe). Biarkan dalam 20 minit. Lepas tu basuh.

Agak berlendir sikit. Tapi dah lama-lama nanti dia akan kering. Insyaallah tak rugi mencuba. Kalau dapat buat seminggu sekali pun takpe. Hari-hari lagi bagus. Hasilnya akan cepat nampak. huhu


sumber gambar: healingtomato.com



p/s: balik cuti, pelik tengok dalam peti ais ada stok buah tomato. Haha.. Nasib baik ada yang mengaku. “mak pun nak cantik gak” hehe..sayang mak J


10 comments:

  1. hahhaa....tak menahan ek.."mak pun nak cantik jugak" ^__^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..mak cakap kulit dy terasa makin licin sejak guna tomato..

      Delete
  2. dah balik hostel, kena beli kat tesco la...nak buat experiment kat hostel...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..selamat mencuba nang :) insyaallah mujarab

      Delete
  3. rasa segar je muka kalau letak tomato di muka..

    ReplyDelete
  4. ee selalu buat ni. ekekeke =D

    ReplyDelete

po

jom tengok-tengok!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...