Followers

Wednesday, 5 September 2012

'let bygone be bygone..'



Bila habis SPM dulu terlintas kat hati, kalau boleh aku tak nak dikaitkan langsung dengan budak maktab. Kononnya nak membawa dirilah. 

Tapi sejauh mana pun miLa pergi memang tidak pernah terpisah dengan 4 huruf ni m.r.s.m. Hanya Allah yang tahu keadaan miLa kat sana dulu. Menangis air mata darah je yang belum masa tu. Bukan senang nak pikul amanah...

Dalam beribu pelajar kat kmj (kolej matrikulasi johor) dulu boleh kan pula classmate maktab tinggal berhadapan dengan bilik miLa. 

Bila dapat sambung belajar kat UTM, 2 coursemate pun budak maktab jugak. Dorang tu jugaklah duduk bilik berhadapan dengan bilik mila. Alhamdulillah 2 orang  budak maktab tu jugaklah kini menjadi sahabat sehidup sematiku mengharungi hidup di UTM.

Bila terbaca kat fb dorang nak buat reunion pada hari raya ke-7 (25 ogos) memang tak amek pusing langsung. Berbulan-bulan dorang promote benda tu kat fb. Hmm..biarlah dorang.

Tapi…sampai bila kan nak elakkan diri? Pi mai pi mai tang tu jugak. Perkara yang dah lepas biarlah lepas. Omputeh cakap ‘let bygone be bygone’. Oh My English! So, bila Jiha ajak tiba-tiba tergerak pulak hati nak pergi. 

Sepanjang jalan nak ke sana tu terasa seperti ada music background lagu Kosong, Najwa Latif…. =)

                                                           
                               Kini aku bangkit
                               Membuktikan yang ku tak sakit
                               Dengan segala perih yang kau berikan
                               Kini aku pantas berjalan
                               Bergerak ke hadapan
                               Dan akan ku buktikan siapa diriku yang sebenar


p/s : janganlah kita menyimpan dendam dengan sesiapa. Tak perlu risau, Allah kan ada. Dia maha segala-galanya. Biarlah Dia yang membalasnya.....


No comments:

Post a Comment

po

jom tengok-tengok!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...