Followers

Friday, 15 February 2013

Banjir oh banjir....



Bismillahirrahmanirrahim…

Dari miLa kecik sampai ke besar ni, dah tak terkira dah berapa banyak kali rumah miLa ni banjir. Bila hujan tak benti-benti mulalah kami menjadi 'cacing kepanasan' tak senang duduk. Kejap-kejap tengok parit, air dah penuh ke belum. Masa tu kalau dengar bunyi katak, rasa nak bunuh je katak-katak yang telalak panggil hujan tu. huhu

Kebetulan adik beradik miLa semua balik sebab nak ziarah arwah, so…merasalah semua nikmat banjir. Seawal 6 pagi mak dah bunyi kan siren. Kesian anak-anak buah miLa yang kecik-kecik tu kena kejut bangun….




Alhamdulillah tak tinggi sangat, cuma paras dada baby je. Huhu.. Budak-budak kecik tu memang lah teruja banjir-banjir ni. Suka dapat main air, siap bagi nama lagi “Water Theme Park Atok Saim”. Sabar jelah…




Setiap kali banjir, bisnes paling menguntungkan ialah....



kapal kertas

Melayan anak buah, tapi kalau dorang takde kitorang yang besar-besar ni pun jadi. Boat race! hehe.. Sementara nak tunggu air surut, kami melayanlah kebosanan.

row..row..row your boat...



Tapi, bila air dah surut satu kerja lagi pulak nak mengutip serpihan kapal-kapal yang terbengkalai tu. huhu.. Kalau ada yang tersesat kat rumah-rumah jiran tu maaflah ye :p




8 comments:

  1. teringat saat sblm sekeliling rmh saya ditmbak, rmh saya pun kerap banjir hujan. nmpknya ativiti yg sama,^^ mandi banjir pastu main kapal kertas. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ow..yeke..hehe..rumah miLa dah tambak jugak, tp klau kena banjir pun tak sedalam dulu..huhu..kapal kertas tu mmg aktiviti wajib..hehe

      Delete
  2. kt rumah kami pon hujan lebat sampai air penuh longkang pon dok main kapal kertas tu hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..yeke?? wa..ade geng la nmpaknyer..huhu

      Delete
  3. Dekat mana ni ? apsal ttaw ad bnjir =,=. tp mmg skang msm hjan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. miLa duk kat kluang..area rumah miLa ni kwsan rendah..jd kalau ujan lebat yg lama kompem banjir...

      Delete
  4. kat mane ni?fieza xpernah rase banjir..kdg2 tok owg men bnjir cm bez plak..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat kg. baru, kluang..tp kalau banjir cuma 6 buah rumah je..sebab rumah kitorang bawah bukit 2yg cepat banjir..huhu..dari kecik da puas main air banjir...hehe..best mmg best tp nak kemas tu la yg penat nyer..huhu

      Delete

po

jom tengok-tengok!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...